tirsdag 13. november 2007

Ida Marie/på skolen

Nå er det jo sånn at yndlingsfarge var et ganske teit skoledagbokspørsmål, men jeg synes allikevel at det var relevant å ha med. Muligens fordi ROSA betyr så mye for meg. Men det var et felt som helt klart glimret med sitt fravær. Og fraværet var ikke gyldig, høhø...

Sivilstatus:(Ettersom bloggnavnet så sier det vel kanskje seg selv, men singel kan være så mangt)
For selv er jeg ikke hel-singel. Det er noen ugler i mosen. Det hørtes litt grusomt ut. Det er en ball i luften, og den ballen er selvfølgelig skinna, og vi har omgått hverandre siden september. Det er jo en ganske lang stund, ihvertfall i forhold til at jeg tidligere har blitt sammen med folk etter en knapp uke. Men det skal understrekes at det er en lang stund siden. Det er noe ved dette mannfolket/ballen i luften, som gjør at jeg foreløpig ikke kan bli sammen med ham. Jeg vet ikke en gang om jeg vil prøve å forklare det, men det er på linje med:
- Han skal bli med på Big Brother til våren
- Han er ikke over eksen sin
- Han er i et sterkt avhengighetsforhold til moren sin.
Nei, ingen av delene stemmer, men det kunne på en måte vært noe av det. Hvis du skjønner?

Linnea oppfordres til å svare på sivilstatus. Jeg vet jo hvordan den ligger an, men det er sikkert spennende å vite for våre lesere(som er ingen).
Linnea oppfordres også til å legge til enkelte skoledagbokpunkter, og jeg må legge til en ting til.

Helt(oppgradert):
-
Linnea selvfølgelig. Helt og venninne. Hverdagshelt selvfølgelig. Men hvor mange helter har vi hvis vi ikke har hverdagshelter? Jeg har desverre ingen familiemedlemmer i heltekategorien, de er fine folk, men hvis det hadde vært en kategori som het "Morsomte,groveste gamling med en utrolig tro på sitt eget speilbilde og ufeilbarhet(eller ka d heite)", da hadde bestefaren min vært en klar vinner. Han er kul, så lenge du ikke er feit eller veik. Da kan du fort bli oppgradert til feit, veik og såra.

Nå kommer jeg tilbake til de ti punktene. Hvis man ikke har ti, er man ikke lykkelig da? Jeg regner med at jeg har ti.

1. Julekalender tyggistube
-
Jeg var liten, i barnehagealder. Sannsynligvis første jula jeg husker noe av. Nettopp derfor husker jeg at mamma og pappa hadde laget pakkekalender til meg. Første desember åpnet jeg en pakke som hang på kalenderen. Selve kalenderen hang i en krok i stua, og var STOR med bilde av en julenisse. Jeg husker at jeg åpnet papiret(sikkert ivrig), og fikk en tyggistube. Jeg har alltid vært veldig interessert i godteri i uvante former, og kanskje dette nettopp var starten på fascinasjonen av sjokolade med non stop i, fruktgodteri i tåteflaske, spraygodteri, hamburgergodteri og vice versa. Ihvertfall så fikk jeg ikke spise den på kvelden, så jeg våknet tidlig dagen etter og svelget tyggisen hel, etterhvert som jeg klarte å skvise den ut av tuben. Og den luktet så godt, og snøen falt utenfor vinduet mitt. Jeg visste at jeg hadde god tid, og jeg gledet meg til å leke i snøen i den gode bobledressen min, med vennene mine i barnehagen. Those were the days...

2. Nancy Drew og Absolute Music 12
-
Jeg blir ikke fornærmet om noen påstår at jeg kanskje var litt frivillig nerd enkelte ganger på barneskolen. Det startet med Nancy Drew i andre klasse, eller noe sånt. Man kan ihvertfall si at det utløste bokormen i meg. I første boka om mesterdetektiven Drew så handler det om en kinesisk vase, Ming-vase? Husker ikke. Jeg var kjemperedd, ca ni år, og jeg hørte på Absolute Music 12. Og jeg ville ha mer! Nancy, Bess og George, og andre bokhelter senere, ga meg en ro jeg ikke visste jeg hadde... Sukk. Takk Carolyn Keene!

3. Første kyss 17.mai med svensk hunkydunky
-
Når jeg var fjorten, var jeg ukysset. Det kniper litt i magen selv nå og fortelle om det. Jeg syntes det var helt forferdelig jævlig. Like ille som at jeg lærte meg å svømme i tredje klasse. Jeg tenkte ikke på noe annet. Alt jeg så rundt meg minnet meg på at jeg var ukysset. Og i samme tanke innebar det også at jeg var hundre prosent sikker på å dø jomfru.
Ihvertfall, 17.mai var jeg med en venninne, vi skulle videre til en fest der vi var fra, men ruslet mot Østbanehallen. Der blir vi stoppet av tre meget pene unge menn. SIKLE. De var fra Sverige, og de lurte på hva som skjedde i Oslo. Vi måtte innrømme at vi var uvitende om det, men at vi skulle videre, og at de sikkert kunne bli med. Og så, helt ut av det blå så dukker den fjerde svensken opp. Han var så pen, at den eneste fornuftige tanken som slo meg var "HAN DER er det ingen sjans i havet for at noen gang kommer til å like meg ihvertfall". Etter fire timer klina vi.
Og, vi har fremdeles kontakt...

4. Tissa på meg av latter mens jeg var utkledd
-
En vidunderlig sommer i Hellas brukte mine medreisende og jeg strutsekostymer til så mangt. Strutsekostyme på tilbud i en gresk landsby selvfølgelig. En overtrøtt time etter stranda ble et par av oss enige om å dra ut på byen med strutsekostyme og pannebånd. Og det var ikke Kos eller Ayia Napa, så vi var de første som dro ut med strutsekostyme. En struts surret rundt kroppen, og et par drinker senere dro vi ned til byen, og for noen blikk vi mottok. Jeg var brisen, tissetrengt, litt flau, litt stolt og enda litt mer tissetrengt. Mens vi gikk nedover snudde jeg meg og så på en strutsemedskyldig, og det så så dumt ut at jeg latteren satte seg fast i halsen min, og jeg brølte av latter omtrent som Svein i Charterfeber, noe som var nytt for meg. Og så tisset jeg på meg faktisk. Bare litt i trusa, men jeg ga faen. For det var så gøy å gå med strutsekostyme.
5. Første sekser på norskstil
-
(Nå er det ikke så lenge til jeg er ferdig på skolen, så dette blir mye kortere) Ja, endelig fikk jeg beviset, jeg kunne skrive! Det var åttende klasse, og stilen min ble lest opp høyt. Det ble ikke ansett som så jævlig kult, men jeg ga faen. Jeg fikk sekser!
6. Aka med drømmeprinsen
-
Min drømmeprins på midten av barneskolen var ikke så veldig pen. Ikke så veldig kul heller kanskje, og det var veldig hemmelig at jeg var forelsket. Vi hadde mange felles venner, og selv om han ikke ble ansett som så veldig kul eller pen, så hadde han en slagferdig replikk, og jeg var ikke særlig høy i hatten. Det vil si at jeg tvilte sterkt på at kjærligheten ble gjengjeldt. Men så var jeg og to venninner ute å aka, og han ville ake med meg hele tiden, og vi hadde det kjempegøy, ja dritgøy faktisk. Og det var nok, jeg trengte ikke at han var forelsket i meg, for jeg hadde jo aldri turt å ha kjæreste uansett.
7.Disco hele natta
-
Nettopp. Så kort og greit kan det forklares. Jeg var i et sydlig land, jeg hadde fått lov av foreldrene mine å dra på disco, jeg dro med en litt eldre venninne, jeg klina for andre og tredje gang, jeg drakk litt vodka/cola og jeg danset til åtte om morningen. Så gikk venninnen min og jeg hjem med skoene i hånden.
8.Våknet en sommerdag
-
En sommerdag rett etter at solen hadde stått opp så våknet jeg av at noen banket på vinduet mitt. Jeg ble naturligvis veldig redd, jeg hadde ikke på meg linser, og jeg lot som at jeg sov. Selvfølgelig var det noen av gutta i klassen som gikk rundt tidlig om morningen til folk de kjente, og jeg var ikke forelsket i noen av dem, men det var så sommer!
9. Besøk hos kusina mi i det nordligste bartefylket
-
Ja, det er alltid koselig. Elsker dem, elsker dem.
10. Annie-cd`en ble min!
-
Som femåring skulle jeg på Annie med foreldrene mine, noen venner av foreldrene mine og deres døtre. Jeg var overbevist om at Annie var ræva. Jeg ble bergtatt, og hadde selvfølgelig på meg fin kjole. Og så fikk jeg cd`en kort tid etterpå. Jeg levde, pustet og åndet for Annie.
11.Generelt glede over romantiske komedier(som skulle vært med på ting jeg liker)
12. Valentines-sms fra en spesiell gutt
-
Det var spesielt, men jeg fucka opp. Selvfølgelig. Kanskje like greit. Like etter ble han sammen med en som jeg aldri kunne vært eller levd opp til. Men du vet når du er hundre prosent sikker på at du ikke får den meldingen du har håpet på? Og så får du den, og den kommer til og med før kvelden, den kommer på dagen mens du er på skolen. Og så har du sjekket mobilen i et friminutt, og dagen blir plutselig solfylt og sødmende... Så patetisk kan det beskrives, men det var jo akkurat sånn det var. Rosa post-it lapper var klistret rundt i hjernebarken resten av dagen, helt til jeg fucka opp. Men det er en annen historie, og den hører ikke til på denne listen.
I tilegg er det jo spesielle øyeblikk som gleder meg, og ting som generelt alltid gleder meg, og alle andre antar jeg, som hvis man får høre at man er snill, flink og pen, og at man får jobb, eller er forelska.


Linnea, nå er det opp til deg:)

Ingen kommentarer: